Foto & Inspirasjon

onsdag 5. januar 2011

En tid for alt...

Hei alle godinger her kommer ett lite
livstegn fra meg….


Nå håper jeg dere alle har hatt en fantastisk
start på det nye året... og virkelig fått ladet opp batteriene
for å ta fatt på det nye året!

De fleste har sikkert også ryddet bort den skjønne julensjul for denne gang.. ?
Selv holder jeg på i harde tak for å få ryddet bort de siste rester & esker...
Merkelig at det alltid skal dukke opp noen julekrumelureting hi hi ;)
"oj, en julekule & her har vi en til.. hva er dette da tro?"
Hmm dette fenomenet skjer hver januar,
er det sånn hos deg også?
Uansett finnes det vel en TID for alt !
Hva er tid?
Hvis ingen spør meg, vet jeg det.
Men hvis noen spør meg, vet jeg det ikke..


...TID er virkelig en betegnelse på mangt som meget..
TID er et abstrakt begrep som hovedsakelig benyttes som en betegnelse
for hendelsers konstante bevegelse fra fortid til nåtid til fremtid...
Tid måles, tid fastsettes & avtales..
Man er hele tiden avhengig av dette fenomenet TID..
Tidsregning, tidsdeling, tidsmåling, historie & innen filosofens verden..
og ikke minst klokketiden ;)
For meg er betegnelsen TID...
-å ha tid
- å få tid
- ønske mer tid av tiden
- tid til å ha tid 

...og kanskje det alle trenger en gang i blandt  nemlig tid til egentid.. 
men for veldig mange, deriblandt meg selv er dette
nesten ett utdødd fenomen...

I år skal iallefall jeg ha som mål å ta meg (legg merke til "ta meg") en slik
egentid - bare gjøre det JEG vil akkurat DA ;) 
Med egentid mener jeg ikke avtalt tid, som trening, kurs eller annet... 
men det å bare plutselig få ett innfall f.eks. å ta en kaffe med en venninne,
 invitere venninnene til en skikkelig skravlekveld hjemme!
Eller hvorfor ikke bare låse seg inne på ett rom i huset 
med en god bok & kanskje en god kopp kaffe/te en times tid
 & la far i huset ta ansvaret for barn og hjem ,)
I denne stressende hverdagen tror jeg det er meget viktig for ikke å slå 
"knock out" på seg selv
All ære til de av dere som er flinke på dette området :)

Tid er bevegelse...
Hadde alt stått i ro, så hadde ingenting eldest og ingenting forandret seg..

Vel nå skal ikke jeg plage dere mer med denne
TIDEN hi hi...
En stor varm takk!!

Men heller sende en stor varm takk til alle
koselige nyttårshilsener dere har lagt igjen til meg!
Tusen tusen takk, de betyr så mye!!
Jeg kommer sakte men sikkert rundt når muligheten byr seg,
for her i huset råder nemlig Herr vannkopp...
minsten sin tur denne gangen, men det skal faktisk bli
godt å være kvitt denne barnesykdommen..
Så her blir 99 % av tiden brukt på syketid ;)
Tidsbekrep her også *ler* ;)
Blogging & søvn får vente...
Hjertens Velkommen!!

Jeg ser jeg har fått nye koselige følgere,
ett stort varmt velkommen skal dere alle være,
også til dere som følger meg på
Bloglovin ,)

"Laila, Det brune huset", "Michelle", "Min lune hule",
"Jenta på Laug", "Nenna", "Fem Høns" & "La Casa de Amor"

Velkommen velkommen,
jeg håper dere vil trives og finne inspirasjon & glede her hos meg!!

Med dette ønsker jeg dere alle en fantastisk
nydelig aften og ha en fortsatt 
flott ny uke, den første uken i dette nye året!!

Å husk.....

Tiden går ikke, den kommer



Vi ses snart igjen!!


22 kommentarer:

Drømmer om drømmehuset ★ sa...

Tid er så meget ja! Å til sykdom går det masse tid! Håper det går fort over,å at ingen blir så plaget.
Ha en fin onsdag!
Klem Christina

Hege (Charm) sa...

Så dyp du var idag da;) Men kloke ord! Og noe som opptar oss alle...
Riktig god bedring til dine, vannkopper er ikke stas men det er godt å bli ferdig også!

Vakre bilder! Klokka og lysestaken var bare sååååå fin!

Varm klem fra meg

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Det har du helt rett i..den går ikke..den kommer:)veldig bra sagt...
kos deg så best du kan...og håper du får denne egentiden..den er som du sier veldig viktig:)
klemklem

Tino sa...

Vakre ord og bilder!
Håper du har hatt en fin start på det nye året.
Klem T

helle sa...

God målsætning at få taget lidt mere af tiden til sig selv, jeg ønsker dig held og lykke med det, vær nu standhaftig!!

Rigtigt godt nytår!

Klem Helle

Maleviks Rosenträdgård sa...

Skönt nu.......Man kan göra upp NYA strategier :)
Hoppas allt blir väl :)
Håkan

Shabbylishious sa...

Og tiden leger alle sår.. også vannkopper. ;-)

Det var et meget vakkert innlegg.
Nyttårsklem!
Line-Cathrin

Anne N. sa...

Ja det stemmer det :o)
leste for noen år siden en bok av KarstenIsaksen, der han sa at *tiden går ikke - den kommer* Om man står i en elv med ryggen mot strømmen da opplever man at vannmassene raser ivei fra seg, men snur man ansiktet mot strømmen da kommer vannet mot deg, akkurat som tiden. Snu ikke ryggen til tiden som kommer, ta tiden imot og bruk den - nyt den :o)
Ha en herlig kveld!
Klem, Anne:)

Alfasinteriør sa...

Alltid så flotte innlegg hos deg:0)
Håper dere får en flott kveld.
Klem Alfa

Anita S Home and Wine sa...

Kjære nurse anki..
for når barna er syke så er man jo ikke bare mamma - eller er det det man er . Det er jo litt av en rolle eller skal vi si maaaange roller... uansett det å være mamma er jo det beste som finnes :)
Egentid ja - vær du trygg den kommer. Sønnen min er 15 nå i januar og jeg begynner å få mer egentid enn jeg ønsker noen ganger.
Tenker på hva han sier og har sagt i mange år nå. Når han slår fotball i steintrappen - maser om mat, masering eller leksehjelp. Du vet det mamma : en dag vil du savne det. Og det vil jeg HELT klart. Ja takk vi vil ha litt begge der - akkurat som ole brum :)
Innlegget gir ettertanke kjære venn.
ønsker deg en flott kveld
kanskje med en bok og en kopp te
klem anita s

Fro (Idyll på landet...) sa...

Herlig innlegg!

Klem

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei Anki..
Du tar bare helt fantastiske bilder :))
Jeg har så sansen for bloggen din ;)

Hos meg er juletreet fortsatt på plass og stjernene i vinduet, det er så grått og trist ute og da er det så koos med lyset fra treet..
Må nok ut til helga =(

Ha en kjempefin kveld.
Klemmer

Mona sa...

Herlig innlegg, har skrevet litt om det samme selv. Egentid er så viktig...vi har bare ett liv.. dypt javel, men sant. Varm klem fra meg.

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder her hos deg i dag..

ja tid er så mye... og man ønsker seg mer tid til hyggelige ting..

klememr =))

Anki sa...

Hej gumman!
Så klok du är min vän...mm tid är nog något vi alla önskar att vi hade lite mer av! Men man får försöka göra det bästa...och mesta av den man har...Underbara bilder som vanligt *ler* och jag önskar dig en riktigt härlig fortsättning på det nya året...och hoppas att du tar dig lite egentid, det är du så värd!

Sköt om dig!
Kram kram!

Martilie sa...

Nydelige ord og vakkert innlegg! Du klarer det hver eneste gang, å røre noe i meg :)

Hverdagen har innhentet oss og i morgen reiser julebesøker så da blir det tomt og rart i huset.. Men vi er heldige og har hatt mommo og boffa-besøk fra 16.12 så vi skal ikke klage.. Jentene setter såå stor pris på det og har unik kontakt med dem tross lang avstand..

Julen pakkes bort smått om senn, men jeg har fortsatt endel igjen, men kun i sølv, gull og krystall.

Håper alle er friske igjen og at dagene i det nye året blir gode!

Nattaklem fra Tove

lillelaila sa...

Flott innlegg om noe vi alle er opptatt av! Det å føle at man har nok tid i en travel hverdag er vel luksus for de fleste av oss..
Vi stresser hit og dit og skal rekke ditt og datt... Puhh! At vi orker! Tror jeg skal låse meg inne på et rom idag, men blir nok etterlyst etterhvert ja :DD
Ha en fin dag!
klem fra Laila

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hei vennen ! ♥

Ja den tiden... For min del får jeg ikke nok av den. Og litt egentid må man rydde rom for innimellom. :) Vakre bilder som alltid Anki, du er en dyktig fotograf. ♥

Her er julen ryddet ut, men i likhet med deg finner jeg stadig småting her og der, hihi... ;)

Masse god bedring til minsten som har vannkopper. ♥ Men som du sier er det veldig greit å få det overstått når de er små.

Takk for dine alltid gode og varme ord. ♥ Gleder meg til å følge deg videre i 2011. :)

Stor klem fra Anette ♥

PS: Lite energi og blogging på meg for tiden, men håper det tar seg opp snart.

velkommeninnenfor sa...

Nydelige bilder og flotte ord ! Herlig innlegg, til ettertanke nå i det nye år !
Ser frem til å følge din blogg i 2011 :)

Klem Elisabeth

Vit som snö sa...

Läser och ler:) För det handlar mina tankar om nu också... Kanske att "bromsa" tiden små stunder och fundera HUR jag ska ta hand om den tid jag fått...VAD jag vill använda min tid till...
En del av den vill jag viga till min träning som är A och O för att jag ska må bra, en del till att vårda vänskapen med mina bästa vänner och en del till att vara närvarande och umgås med mina barn. Alla måsten kommer man ju inte undan men jag ska bli bättre på att strunta i dom då och då och prioritera "lustsaker" istället:)
Som en bloggstund:) Och nu ville jag ägna en stund att skriva till dej:)
Ha en fin helg vännen!
Kram Cilla

Siv sa...

Herlige gode Anki ♥
du har klart det nok en gang...
rørt oss alle her inne med dine herlige tanker og ord ;)
du, så lekre bilder av den herlige tiden ;)
Godt skrevet kjære deg.

Jeg koser meg hos deg, og du skal vite jeg er her nesten hver dag, men det er det å logge seg på da, å få lagt igjen spor ;) hi hi...bare må nyte titten uten å måtte klonke på tastaturet noen ganger også .)

Ønsker deg et riktig godt nytt vennen og takker for det gamle ;)
Gleder meg til å følges videre også i 2011 !

Gode vinterdager ønskes deg ;)

Go klem fra meg ♥

Marianna sa...

Jeg så først dette innlegget i dag, en måned efter at du lagde det inn.
Hvor er det flot skrevet, jeg kan veldig godt lide det, lige netop det, jeg har gået og tænkt over.
"Egentid", det er sjovt nok, hvad jeg har talt om i hele denne uken. Jeg kan bare sige, at dine tanker er formidable... og ikke mindst din hjemmeside. Den er værd et kig

Knus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...