Foto & Inspirasjon

mandag 18. april 2011

1800 talls kjole....

”Se min kjole, 
den er hvit som snøen,
alt hva jeg eier, det er hvitt som den.
Det er fordi jeg elsker alt det hvite,
og fordi en møller er min venn…” 
Å hvem vet,
kanskje var hennes beste venn nettopp det....
Dessverre forteller ikke sømmene eller stoffet den hemmeligheten til meg..
Jeg lovet dere flere bilder
av brudekjolen/selskapskjolen
som jeg kjøpte i februar...

Så her kommer en liten
smakebit som jeg håper faller i smak
hos dere...
Det var litt vanskelig å vise
hele kjolen sist, men nå har jeg
ordnet på det....

Jeg må også få takke dere godinger for
alle søte og gode varmende ord... dere er helt fantastiske!!
Dere får meg virkelig til å smile bredt!!
Tusen takk kjære alle sammen!!

Blir jeg ikke i godt humør og stråler omkapp med sola
av slike ord, ja da vet ingen!!

Jeg vil også få ønske nye følgere
og besøkende velkommen hit, så koselig!
Velkommen til min hule…

"Marias Château", "Movi" & Erbeerdiamant"
Jeg håper dere vil trives her hos meg,
ett varmt velkommen!!
”De som sprer solskinn i livet til andre,
klarer ikke å stenge det ute fra sitt eget liv…”
av Sir James M. Barrie (1860-1937)

Tusen takk for at du tittet forbi meg,
jeg håper du fant glede i dette
lille innlegget...

En riktig God Påske!!


For en herlig høytid,
jeg liker faktisk at den er sen i år....
Været har også vært fabelaktig,
jeg håper også dere
nyter godt!




Nå ønsker jeg hver og en av dere
en fantastisk  God Påske!!

Vi ses snart igjen!!






25 kommentarer:

ingjerd sa...

Wow,tenk hvor mange timer med arbeidet det ligger bak denne kjolen.....alle de leggene....den er nydelig.....har du prøvd om den passer deg. Damene var snørt godt inn på den tiden, men nå er jo du svært slank også.

ingjerd sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ewa`s Galleri sa...

Vilken unerbar klänning,den skulle jag kunna gifta mig i
Ha en riktigt skön påsk i solen får vi hoppas

Anita S Home and Wine sa...

God kveld vennen :)
Åhh for en flott kjole - den var jo bare nyyydelig, her har du vært heldig :)
ønsker deg en flott kveld kjære du,
klem fra meg ,

Solveig sa...

DEtte er en av de nydeligste kjoler jeg har sett av denne gamle typen. Så nostalgisk og flott! Heldige deg;o))
Ønsker deg en flott påske.
Klem fra Solveig

MissMette sa...

Hei Anki :)
Alltid koselig å titte innom deg og
bloggen din ღ Nydelig kjole og bilder
du viser... Ønsker deg en fortsatt fin,
fin kveld vider og god påske til
deg min venn :) Klem fra Mette

Mamsens hus sa...

Nydelig kjole. :)
Ønsker deg en riktig god påske!
Klem

Bekka sa...

Å, for en godt bevart skatt - fantastisk nydelig og så forseggjort da, vakker!
Riktig god påske til deg også :)
Klem fra Bekka

Frøken Anker sa...

Hvor er den smuk, din gamle kjole. Rigtig nostalgisk og eventyrlig. SUK...

Vil også ønske dig en dejlig påske :-)

Klem

tinemor sa...

WOW
Helt fantastisk skjønn!!!
Du er superheldig som har fått tak i noe sååå vakkert.
Klem

Alfa sa...

Så nydelig. Bildene dine er alltid så flotte og inspirerende.
Ha en flott påske.

Klem

minishabby sa...

God morgen Anki!
Kjolen var helt nydelig. Heldige deg. Fikk meg til å tenke på den søpleposen med gamle klær vi hadde på hytta som vi pleide å kle oss ut i da vi var barn. Den forsvant på et mystisk vis og oppi der var det mange klær fra tidlig 19900-tallet. Skrekk - tenk på hva slags skatter vi hadde som vi ikke var klar over.
Håper du får en flott påske. Været har vært strålende hittil i hvert fall.
Klem fra meg!

Landcharm sa...

Utrolig flott kjole, og som alltid vakkert presentert! God påske til deg også!

Gry sa...

Fantastisk vakker kjole med tilbehør Anki!! Og dine bilder er bare SÅ skjønne <3 Her blir en virkelig satt tilbake til de gode gamle dager, romantikken blomstrer <3 LOVE IT!

Ja, det er i grunn deilig at påsken er så sen, for nå er det VÅR!!

Nyt dagene til fulle sammen med dine kjære min venn! Kooos dere og ha en fiiin påske!! Klem fra Gry

VillaVårfrubakken sa...

Jeg faller i tanker over denne vakre kjolen og alt det arbeidet det må ha vært å sy den. Vakkert prsentert fra deg som alltid.
Jeg tror påsken må være min yndlngshøytid uansett vær, så lite stress, bare deilige fridager.

Påskeklem til deg.

Møkster Bu sa...

For en vakker farge!

God påske!

PS: Bli med på ØY-SØKER-FAMILIE-lotteri!

Synnøve sa...

Nydelig kjole, så fint at du tar vare på den.
Tenk om den har kunnet snakket:)
Klem

Tina sa...

Så flot en kjole - Den kunne jeg godt have giftet mig i *smiler*
Rigtig god påske til dig og familien!
Klem Tina

Sommerhuset i bakken sa...

Sukk, sukk og dobbelt sukk! For en vakker kjole. Helt nydelig! Den som har bært den må ha følt seg som en prinsesse ;-) Morsomt å tenke på hva slags selskap den har vært i. Så mye historie.

Ha en riktig god påske! Kos deg masse!

helle sa...

En helt vidunderlig kjole, jeg forstår din glæde over den!

God påske til dig, klem
Helle

helle sa...

En helt vidunderlig kjole, jeg forstår din glæde over den!

God påske til dig, klem
Helle

Villa Klaraberg sa...

Vakre bilder av en nydelig kjole! Så gøy å ha en kjole som sikkert ingen andre har. Den ser veldig romantisk ut og så likte jeg veldig godt hatten..den var lekker sammen med kjolen.

Riktig GOD PÅSKE, Anki!! Kos deg masse og så håper vi godværet fortsetter. Klem fra Jorunn

Elin sa...

For en nydelig kjole, må ha hvert mye jobb med den:)

Villblomsten sa...

Nydelig kjole :-)
så fantastisk at det finnes enda :-)

Dortesjs sa...

waue fantastisk smuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...