Bloggen, butikken & nettbutikken er i forandring…!!

mandag 4. juli 2011

Lag espalier på 1-2-3 ....


Heisan & gratulerer
med dagen Amerika!!
4 juli!!

For en vakker dag vi har her i dag!
Sånne dager er bare å nyyyte!!

Har vært ute nesten i hele dag, vasket terrassen så den er
klar til pussing & maling, om ikke regnet kommer da, men den tid, den sorg ;)
man skal jo ikke stresse i varmen hi hi.... 
Har rotet rundt i jorden & fått bort masse ugresset, 
for er det noe som ikke stopper å vokse er det nettopp det,
så det var godt å få det bort ;)
Roser....

Så fikk jeg ånden over meg og laget meg noen
espalieer i dag...

Man tager det man haver 
som det så fint heter...
Espalier….

Hadde mange bambus pinner
og en stor rull med hønsenetting i garasjen...
Klippet til 2 lengder og tredde så bambuspinnene
  igjennom hullene på nettingen...

Siste hånd på verket 
var noen penselstrøk med litt hvit bengalakk
vips var de klare til klatrerosene i hagen...
Tusen takk!!

Takk for alle koselige ord,
jeg skal love å ta meg en runde senere i kveld...
Nå skal vi nyte resten av dagen ute,
for en deilig sommeraften!!

Ønsker dere alle en
strålende vakker sommeraften 
og nyt morgendagen!






11 kommentarer:

Anki sa...

Hej vännen!
Åh vad skönt att solen skiner nånstans...här är det grått & kyligt, men den som väntar på nåt gott, hihi!
Vilka fina spaljeér du gjort, jättefint och praktiskt...Önskar dig en mysig kväll och en forts fin vecka!

Kramis!

Lykkeliten sa...

Så fine espalier du har laget til rosene dine.
Kos deg i denne nydelige sommerkvelden.

Klem

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Så genialt!! Og ikke minst; mye finere enn plast espalier man får kjøpt i butikken! Tusen takk for tips, det er herved lagret på minnet;)

Ha en fin kveld!
KLEM

Tina sa...

Så fint et espalier du har lavet :-) Dejligt med sommerdage, det er med at nyde - her i DK er temperaturene ved at ligne sommer, men der er stadig for lidt sol og sommeren er slet ikke stabil...men håber det kommer til vores ferie om et par uger :-) Klem Tina

stallnilsen sa...

Jøss, det var jo kjempelurt og lage av hønsenetting, det ble jo fint og :-)
Ha en koselig kveld, hilsen Lisbeth :)

-Mia- sa...

Så fint det ble!! Deilig å være ute om dagene, koser meg masse i hagen jeg og! :-) Ha en fortsatt super uke!! KLEM

Ewa`s Galleri sa...

Vilken fin spalje du gjort och så enkelt bara man har idee`n
Tror jag ska göra likadant
I Like it
Ha en riktigt skön dag

Bless by Tone sa...

kjempefint - har linket til deg her: www.kreativnorge.blogspot.com Tone

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Anki!
Takk for hilsen hos meg! Må si ideen din her var super, og jeg skal skrive meg den bak øret! Får håpet vi ikke får regn så dere får malt terassen!

Ha en fin dag!

Klem Cathrine :-)

Tina - www.Vintage-Blog.dk sa...

Så fint det blev og da egentlig ganske enkelt ;o) Jeg har også lige fået sat espalier op til mine skønne klematis - så nu kan jeg rigtig nyde dem - de skal kravle op af væggen - så jeg måtte ud og investere i nogle helt enkle espalier ;o)
Håber også du får en fantastisk sommer videre ;o)
Klem Tina

Anki sa...

Det är klart att vi ska träffas över en fika, vi hörs närmre som du säger!
Jag tänkte fråga dig...rosorna vid spaljen har du dom i kruka? Jag skulle vilja ha rosor vid paviljongen men vill inte gräva ner dom iaf jag vill flytta den!

Sköt om dig nu och ha det gott!
Kraaaam gumman!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...